”Underdog”

Känslan kom till mig för några dagar sedan.
Jakten på att få komma in genom dörrarna till medelklassens perfekta värld måste få ett stopp.
Varför försöka?
Är jag den där som ska vara där?
Jag ser, läser och lyssnar.
Självförhärligande.
Så att man får dåligt samvete bara av att leva.
Det finns stunder då jag bara vill dra iväg från den här präktiga tillvaron.
Från småstadens bojor.
Spränga det bekväma och röra sig i riktning mot…
Ja mot vad?

Markurells i Wadköping!?

”Jag ska börja bli elak. Jag ska odla mitt hat.”
Som Lustans Lakejer sjöng en gång.
Nä fan.
Finns för mycket sånt skit just nu.
Men jag ska bejaka.
Börja bejaka min outsidersjäl.
Min underdogmentalitet som inte vill försvinna.
Ska inte försvinna.
Den är min drivkraft?
Min styrka.
Nu vänder jag och börjar gå åt andra hållet.
Ni som vet allt, kan allt.
Ni homogena.
Diskutera i grupp…

4 reaktioner på ””Underdog”

    • Hej! Ja usch vilken tråkig lång paus det blivit. Anledningen är att jag fått mer skrivjobb och har inte haft kreativitet nog att köra på här också. Det blir lugnare senare i höst. Hoppas du vill återkomma när det är dags:-)

Kommentera

